• Mentine o presiune optima in roti. O presiune scazuta inseamna o aderenta mai are, adica mai mult combustibil folosit.
  • Utilizarea anvelopelor de iarna creste consumul de combustibil datorita texturii si compozitiei care creaza o aderenta mai mare.
  • Scoate din masina orice are o greutate insemnata. Cu cat masina e mai grea cu atat consumul e mai mare.
  • Schimba consumabilele la timp (sau chiar putin mai repede avand in vedere situatia drumurilor, praful si calitatea combustibililor). Filtrele de aer, de benzina, uleiul si bujiile influenteaza consumul intr-o masura destul de mare.
  • Foloseste pedala de acceleratie usor. Accelereaza treptat iar astfel nu va ajunge mai mult combustibil decat trebuie in motor.
  • Schimba vitezele la turatii optime. Daca schimbi viteza la turatii mici, motorul se poate "impiedica" facandu-te sa apesi mai tare pedala de acceleratie, astfel crescand consumul. Turatiile mari, asta insemna consum mai mare.
  • Foloseste cat mai mult frana de motor. Cand cobori o panta nu tine ambreiajul, lasa frana de motor sa faca toata treaba. Atunci cand ambreiajul e apasat, consumul este unul mic si constant dar daca se foloseste frana de motor in coborare sau la viteze mari, consumul tinde la 0.
  • Iarna daca trebuie sa incalzesti motorul, lasa-l sa mearga singur, nu accelera.
  • Nu accelera excesiv la pornirea de pe loc.
  • Demonteaza de pe masina orice suport nefolosit. Lucrurile care deformeaza aerodinamic masina, cresc consumul de combustibil.
  • Orice consumator electric (faruri, aer conditionat, sistemul audio) cresc consumul de combustibil (intr-o proportie mica).